Stichting Jongeren Wereldwijs

Project Zuid-Afrika

Dit jaar starten wij met de bouw van een kindertehuis op het terrein van het Eagle Wings Shelter. Door de bouw van dit kindertehuis, dat geleid zal worden door lokale professionals, kunnen we voorkomen dat (wees)kinderen weggehaald worden uit hun vertrouwde omgeving en zullen verdwijnen in het systeem. Vanuit de Zuid-Afrikaanse Staat is er geen subsidie voor de zogenoemde 'blankeplakkerskampen'.

Stichting Jongeren Wereldwijs zal, samen met (lokale) vrijwilligers, onder meer een slaapzaal, speelplaats en een klaslokaal voor voorschoolse opvang gaan realiseren.

Daarnaast zullen zij een braai bouwen waar de bewoners gezamenlijk gebruik van kunnen maken.
Door het aanleggen van een moestuin en een kippenverblijf, zullen deze mensen stap voor stap zelfvoorzienend worden. Op deze manier worden ook de kinderen voorzien van verantwoorde voeding. De eerste bouwsteen naar een gezonde toekomst.

Ons begin vanjaar 'n kinderhuis bou op die terrein van die Eagle Wings Shelter. Deur hierdie kinderhuis te bou, wat deur plaaslike professionele persone gelei sal word, kan ons voorkom dat (wees) kinders uit hul bekende omgewing geneem word en in die stelsel verdwyn. Daar is geen subsidie ​​van die Suid-Afrikaanse Staat vir die sogenaamde 'blankeplakkerskampe' nie.

Stichting Jongeren Wereldwijs gaan saam met (plaaslike) vrywilligers 'n koshuis, speelgrond en 'n klaskamer vir voorskoolse sorg realiseer.

Hulle gaan ook ’n braai bou wat die inwoners saam kan gebruik.
Deur 'n groentetuin en 'n hoenderhok te skep, sal hierdie mense stap vir stap selfonderhoudend word. Sodoende word die kinders ook van verantwoordelike kos voorsien. Die eerste bousteen tot 'n gesonde toekoms.

This year we will start building a children's home on the grounds of the Eagle Wings Shelter. By building this children's home, which will be led by local professionals, we can prevent (orphan) children from being taken from their familiar environment and disappearing into the system. There is no subsidy from the South African State for the so-called 'blankeplakkerscamps'.

Stichting Jongeren Wereldwijs will, together with (local) volunteers, realize a dormitory, playground and a classroom for pre-school care.

They will also build a braai that the residents can use together.
By creating a vegetable garden and a chicken enclosure, these people will become self-sufficient step by step. In this way, the children are also provided with responsible food. The first building block to a healthy future.

E-mailen